Economische Profileringstrategie Rotterdam

Branding bijeenkomst ssRotterdam

Op 23 april 2015 heeft Merketingvisie op de ssRotterdam meegedacht over de economische profileringstrategie van onze mooie ondernemersstad Rotterdam. Dit op initiatief van o.a. Rotterdam Partners. Deze economische profileringstrategie is een doorvertaling van de nieuwe positionering van de stad, ‘Make it happen’, naar het bedrijfsleven. Rotterdam wil zich hiermee nationaal en internationaal beter gaan profileren. ‘Make it Happen’ weerspiegelt de typisch Rotterdamse mentaliteit en laat zien waar stad, haven en inwoners voor staan: pionieren, grenzen verleggen en no-nonsense.

Economische profilering

‘Make it Happen’ voor het bedrijfsleven houdt in dat Rotterdam zich wil positioneren als Innovatieve maakstad: “we bedenken het, maken het en leveren het”. Als je innovatief wilt ondernemen moet je dus in Rotterdam zijn. In de profileringstrategie spelen bedrijven met bijzondere projecten en producten die zij maken op mondiaal, nationaal en regionaal niveau een hoofdrol. Daarbij wil men het liefst de verhalen door ondernemers zelf laten vertellen. Don’t tell, show. Vanuit Merketingvisie noemen we dat ook wel Storymaking .De kunst is dan ook om deze inspirerende verhalen uit de praktijk naar boven te halen en in de schijnwerpers te zetten. Daar willen wij vanuit Merketingvisie natuurlijk graag een steentje aan bijdragen!

Dus heb je een inspirerend en vernieuwend Rotterdams ondernemersverhaal, stuur ‘m naar [email protected]

Can’t start a fire without a spark


Ben jij klaar om het vuur aan te wakkeren? Dan is het tijd voor een kennismakingsgesprek. Vul het formulier in en we nemen snel contact met je op!

Wat je van ons kunt verwachten:

 Opvallen met een verleidelijk en duidelijk verhaal

 Uitdragen waar je voor staat intern en extern

 Meer kwalitatieve leads

 Trotse en betrokken medewerkers

 Quick wins en lange termijn resultaten