Merkgerichtheid versus Klantgerichtheid

Guido David 2018-08-20T10:40:06+00:00

Tijdens mijn recente workshop over merkpositionering kwam de vraag op waarin het wezenlijke verschil zit tussen merkgerichtheid en klantgerichtheid. Een belangrijk, maar tevens weinig beschreven verschil. Vandaar dat ik mijn visie daarop ook aan het digitale papier toevertrouw.   Klantgerichtheid Steeds meer organisaties zetten de klant en zijn/haar behoeften centraal binnen hun bedrijfsvoering. Op zichzelf [...]

Merkgerichtheid versus Klantgerichtheid Guido David 2018-08-20T10:40:06+00:00

Bedrijfsmerken managen is investeren in keihard kapitaal

rene 2018-08-16T15:18:23+00:00

Hoe de markt je bedrijf waarneemt, search is van onschatbare waarde voor de business van morgen. Een helder, aantrekkelijk en onderscheidend beeld bepaalt de werkelijke waarde van je bedrijfsmerk. Een sterk merk zorgt namelijk ook voor een emotionele voorkeurspositie bij toekomstige klanten en potentiële investeerders. Alles wat je in woord en daad uitdraagt, versterkt of verzwakt dit [...]

Bedrijfsmerken managen is investeren in keihard kapitaal rene 2018-08-16T15:18:23+00:00

Economische Profileringstrategie Rotterdam

rene 2018-08-20T11:09:20+00:00

Branding bijeenkomst ssRotterdam Op 23 april 2015 heeft Merketingvisie op de ssRotterdam meegedacht over de economische profileringstrategie van onze mooie ondernemersstad Rotterdam. Dit op initiatief van o.a. Rotterdam Partners. Deze economische profileringstrategie is een doorvertaling van de nieuwe positionering van de stad, 'Make it happen', naar het bedrijfsleven. Rotterdam wil zich hiermee nationaal en internationaal beter [...]

Economische Profileringstrategie Rotterdam rene 2018-08-20T11:09:20+00:00

V&D kiest niet en is daarom de verliezer

rene 2018-08-16T14:42:22+00:00

Met hangen en wurgen is het einde van V&D voorlopig afgewend. De problemen worden niet alleen veroorzaakt door de moeilijke economische omstandigheden, maar ook door het gebrek aan positioneringsstrategie en lef. In 1887 begon V&D haar eerste filiaal met een heldere propositie: 'Lage prijzen, contant betalen'. De winkel was van alle gemakken voorzien en had [...]

V&D kiest niet en is daarom de verliezer rene 2018-08-16T14:42:22+00:00

Betekenisvolle branding gaat niet over jou

rene 2018-08-20T11:12:45+00:00

Egocentrisch Jezelf in de schijnwerpers zetten is hot in branding land. Je wordt omver geblazen met hypes als Personal branding, Corporate Storytelling of identiteitsmarketing. In de hang naar authenticiteit en onderscheidend vermogen is het vertellen over wie je bent, je kernwaarden en jouw beweegredenen het devies. “People don’t buy what you do; they buy why [...]

Betekenisvolle branding gaat niet over jou rene 2018-08-20T11:12:45+00:00

Café Dizzy pakt door

rene 2018-08-20T11:17:30+00:00

Merk-waardige visie op Dizzy @RTV Rijnmond Guido David is als merkexpert geïnterviewd over zijn visie op het merk Dizzy door RTV Rijnmond. Voor het interview zie: https://www.youtube.com/watch?v=CtstZdwTVLc Het artikel over de doorstart van Café Dizzy is te lezen op: https://www.rijnmond.nl/nieuws/107225/Jazzcafe-Dizzy-gaat-weer-open  

Café Dizzy pakt door rene 2018-08-20T11:17:30+00:00

Locatiebelang vastgoed wordt overschat

rene 2018-08-20T12:29:59+00:00

Toekomstwaarde Het belang van "locatie, locatie, locatie" wordt in de vastgoedmarkt zwaar overschat. Het suggereert namelijk dat de ligging van het onroerend goed de belangrijkste factor is om in de verhuur van leegstaande kantoorgebouwen op een goede locatie succesvol te zijn. Het belang van locatie is zeker aanwezig, maar moet wel in het juiste perspectief [...]

Locatiebelang vastgoed wordt overschat rene 2018-08-20T12:29:59+00:00

Persbericht: MKB laat goud door de vingers glippen

rene 2018-08-20T12:32:26+00:00

PERSBERICHT Rotterdam, 11-03-2013  MKB laat goud door de vingers glippen Midden en kleinbedrijven (MKB) laten enorme kansen liggen om zich te onderscheiden. Dat is verbazingwekkend omdat je bij een terugtredende economie het tegendeel zou verwachten. Zo blijkt uit het onderzoek naar merkoriëntatie binnen het MKB, uitgevoerd door Merketingvisie in samenwerking met E. C. van der [...]

Persbericht: MKB laat goud door de vingers glippen rene 2018-08-20T12:32:26+00:00

Zo activeer je ‘Grass Roots’ Marketing

rene 2018-08-20T12:35:45+00:00

Grassroots is een beweging van onderaf in plaats van bovenaf. De man van de straat, of medewerker, laat zelf zijn stem horen. Wat moet je daar als marketeer mee?  Bij grassroots (graswortels) ontwikkelen medewerkers in plaats van beleidsmakers initiatieven en nemen zij de beslissingen. Dat is een aantrekkelijk marketingalternatief voor organisaties in een sterk veranderende [...]

Zo activeer je ‘Grass Roots’ Marketing rene 2018-08-20T12:35:45+00:00

Wat wilt u zijn? Doe de Merk-waardige Quiz in het Management Team!

rene 2018-08-16T15:53:57+00:00

Bijdrage vanuit Merketingvisie aan Merk-waardige Quiz in Management Team (MT) publicatie https://merketingvisie.nl/Merk-waardige-Quiz-MT-mei-2012.pdf

Wat wilt u zijn? Doe de Merk-waardige Quiz in het Management Team! rene 2018-08-16T15:53:57+00:00