Nieuws

Persbericht: MKB laat goud door de vingers glippen

rene 2018-08-20T12:32:26+00:00

PERSBERICHT Rotterdam, 11-03-2013  MKB laat goud door de vingers glippen Midden en kleinbedrijven (MKB) laten enorme kansen liggen om zich te onderscheiden. Dat is verbazingwekkend omdat je bij een terugtredende economie het tegendeel zou verwachten. Zo blijkt uit het onderzoek naar merkoriëntatie binnen het MKB, uitgevoerd door Merketingvisie in samenwerking met E. C. van der [...]

Persbericht: MKB laat goud door de vingers glippen rene 2018-08-20T12:32:26+00:00

Zo activeer je ‘Grass Roots’ Marketing

rene 2018-08-20T12:35:45+00:00

Grassroots is een beweging van onderaf in plaats van bovenaf. De man van de straat, of medewerker, laat zelf zijn stem horen. Wat moet je daar als marketeer mee?  Bij grassroots (graswortels) ontwikkelen medewerkers in plaats van beleidsmakers initiatieven en nemen zij de beslissingen. Dat is een aantrekkelijk marketingalternatief voor organisaties in een sterk veranderende [...]

Zo activeer je ‘Grass Roots’ Marketing rene 2018-08-20T12:35:45+00:00

Wat wilt u zijn? Doe de Merk-waardige Quiz in het Management Team!

rene 2018-08-16T15:53:57+00:00

Bijdrage vanuit Merketingvisie aan Merk-waardige Quiz in Management Team (MT) publicatie https://merketingvisie.nl/Merk-waardige-Quiz-MT-mei-2012.pdf

Wat wilt u zijn? Doe de Merk-waardige Quiz in het Management Team! rene 2018-08-16T15:53:57+00:00

7 culturele succesfactoren bij een merkverandering (Rebranding)

rene 2018-08-20T12:39:36+00:00

Cultuur is ziel organisatie Cultuur is een veelbesproken maar ook zeer complex onderwerp. In essentie gaat cultuur over de gemeenschappelijke waarden (collectieve mindset) die men binnen een organisatie heeft en het (positieve en negatieve) gedrag dat daarvan is afgeleid. Cultuur is een zeer belangrijke pijler van de persoonlijkheid van een organisatie. Het is eigenlijk ‘de [...]

7 culturele succesfactoren bij een merkverandering (Rebranding) rene 2018-08-20T12:39:36+00:00

Hoe wordt jouw merk onderscheidend?

rene 2018-08-16T16:15:04+00:00

Eigenzinnigheid, malady lef, sickness wat is het geheim van een succesvol merk? Hoe kan ook jouw onderneming zich onderscheiden van de grijze massa in de markt? Sprout-expert Guido David ging langs bij enkele Sprout Challengers. Alle grote merken (zoals Apple) zijn ooit ontstaan doordat een ondernemer (zoals Steve Jobs) het lef had om de zaken anders te bekijken. Kan [...]

Hoe wordt jouw merk onderscheidend? rene 2018-08-16T16:15:04+00:00

Hoe bescherm je een nieuw product

rene 2018-08-20T12:46:55+00:00

Innovatie cruciaal Heb je net een innovatief product gelanceerd, introduceert de concurrent een kopie. Je investering in de productontwikkeling blijkt voor niets. Hoe voorkom je dat? Voor iedere onderneming is innovatie cruciaal voor zakelijk succes. Ze zorgen voor nieuwe inkomstenstromen en versterken je concurrentiepositie. Wie daarbij het merk als beschermengel voor innovatie gebruikt, vergroot de [...]

Hoe bescherm je een nieuw product rene 2018-08-20T12:46:55+00:00

Medewerkers je merk laten uitstralen

rene 2018-08-20T12:52:56+00:00

Brand boosts your business Een sterk merk kan voor structureel meer winst zorgen, hogere marges en loyalere klanten (return on branding). De belangrijkste factor die bepalend is voor het langetermijn succes van een merk is echter het gedrag van medewerkers. In diverse studies wordt aangetoond dat een sterk merk een belangrijke bijdrage levert aan het [...]

Medewerkers je merk laten uitstralen rene 2018-08-20T12:52:56+00:00

Merketingvisie organiseert verkiezing Merk010

rene 2018-08-20T13:06:19+00:00

Branding -Merk010- together Vijf jaar geleden heeft Merketingvisie het initiatief genomen om deze verkiezing te organiseren. Voor deze tweede Merk010 verkiezing werken wij samen met een aantal Rotterdamse marketingpartners. Partners die net als zij overtuigd zijn van de kracht van het Merk en gek zijn op 010! Vanuit de gedachte dat het MKB de [...]

Merketingvisie organiseert verkiezing Merk010 rene 2018-08-20T13:06:19+00:00

Too big to feel: een pleidooi voor merk-waardige kleinschaligheid

rene 2018-08-20T13:18:14+00:00

Voelhorens Banken als de ABN Amro zijn zo groot en cruciaal voor de economie dat ze niet mogen omvallen: too big to fail. Deze zogeheten ‘systeembanken’ hoeven de klant en maatschappij niet centraal te zetten, want ze worden daar toch niet op afgerekend. De merkbelofte ABN Amro, de Bank anno nu, blijft dan ook slechts [...]

Too big to feel: een pleidooi voor merk-waardige kleinschaligheid rene 2018-08-20T13:18:14+00:00